Wspaniała recenzja kondycjonera PC-4 EVO+ z Brazylii
GigaWatt PC-4 EVO+ został przetestowany przez brazylijski magazyn “Audio Video Magazin” i otrzymał najwyższą ocenę w historii – 111 punktów na 112 możliwych. Przyznano mu także najwyższe wyróżnienie: Estado Da Arte Superlativo!
Poniżej obszerne fragmenty recenzji:
„Aby uświadomić sobie mnogość jego zalet (a uwierz mi, czytelniku, że jest ich niezliczona ilość i wszystkie słyszalne) powiedziałbym, że wystarczy pięć dni rozgrzewania. Gdy minie ten okres rozmach sceny nabiera innego wymiaru pod względem głębokości i szerokości.”
“Plany stają się znacznie bardziej skupione, dzięki czemu można dostrzec fizyczną przestrzeń każdego koloru i oddech pomiędzy orkiestrą a solistami. To poszerzenie fizycznej przestrzeni sceny od razu przynosi ciekawy komfort odsłuchowy – znika wysiłek towarzyszący całemu muzycznemu wydarzeniu!”
„Mikrodynamice sprzyja imponująca cisza tła, która sprawia, że dźwięki wyrastają z ciszy, nabierają wyrazistości i przeplatają się z wydarzeniem muzycznym. Było to oczywiste, gdy instrumenty takie jak trójkąt, małe dzwonki i grzechotki nadal brzmiały, a ich zanik był słyszalny nawet przy niezliczonych instrumentach rozbrzmiewających dookoła. Cecha ta wykładniczo zwiększa umiejętność podążania za intencjami kompozytora oraz charakterystyką muzyków i ich instrumentów.”
„Miłośnicy fizycznej materializacji wydarzenia muzycznego (organiczności) sięgają za zwyczaj po perfekcyjne realizacje. Nagrania José Cura – z albumu Anhelo, wydanego przez wytwórnię Erato, są jednymi z najlepszych do oceny tego aspektu naszej Metodologii: służy do zamykania notatek dla wszystkich produktów w kategorii „Diamond” i wyżej.
W naszym Systemie Referencyjnym, podłączonym do Gigawatta, stopień materializacji fizycznej José Cury był znacznie wyższy niż w jakimkolwiek innym zestawie. Do tego stopnia, że dla pewności co do stopnia „holografii dźwięku” powtórzyłem test dwukrotnie (kładąc cały zestaw Reference na linijce i wracając do Gigawatta). Fizyczna materializacja piosenkarza jest tak realistyczna, że bez wysiłku, mozna zobaczyć, co się słyszy.
To samo „zjawisko słuchowe” wystąpiło w tomie 1 Seja Una Noche, z wyjątkowym nagraniem wytwórni MA Recordings – podnosząc stopień materializacji fizycznej do poziomu, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy w naszym pokoju!”
Podsumowanie:
“Oczywiście kondycjoner zasilania, tej klasy nie jest przeznaczony do skromniejszych systemów (ponieważ jego wartość może łatwo podwoić wartość całego systemu). Jednak w systemach klasy hi-end Superlative, jego zastosowanie może przenieść system na całkiem inny poziom. To, co robi GigaWatt w zakresie czystości sieci i ochrony, przekłada się na lepszą wydajność całego systemu.
Moją uwagę najbardziej zwrócił fakt, że sporadycznie (czasem na kilka sekund, czasem przez godziny) w różnych testowanych urządzeniach, słychać wibracje ich transformatorów i hałas wynikający z tej wibracji. W okresie prawie 70 dni, kiedy mieliśmy Gigawatta, ten problem nie wystąpił ani razu. Brak szumów transformatora we wszystkich podłączonych do niego produktach. Producent wymienia to jako jedną z wielkich zalet swojej konstrukcji i obietnicę te, udało mi się naprawdę zweryfikować.
Jeśli chodzi o ograniczenia makrodynamiczne, był to pierwszy kondycjoner, któremu udało się, nawet w sytuacjach ogromnej zmienności dynamiki, nie powodować żadnej kompresji sygnału.
Dla tych, którzy mieszkają w miejscach o ogromnej zmienności i skokach napięcia, wraz ze wszystkimi konsekwencjami bardzo brudnej sieci, warto posłuchać, co GigaWatt może zrobić dla ich systemu.
Pamiętajcię że istnieją także tańsze modele, takie jak PC-3 i PC-22, które idealnie pasują do skromniejszego budżetu.
Powiedziałbym, że GigaWatt znalazł swoją drogę i na pewno tworzy nową generację kondycjonerów, które potrafią robić to, co inne robią tak dobrze, ale bez skutków ubocznych, na które narzeka wielu audiofilów.
Jest to produkt, który ze względu na swoje właściwości i zalety jest praktycznie niezbędny dla tych, którzy chcą maksymalnie wykorzystać swoje systemy!”
Autor: Fernando Andrette